Voorkomen
We maken duidelijke regels. Zodat iedereen weet wat wel én wat niet mag.
Bij PZP vinden we fraude onaanvaardbaar. Daarom doen we er alles aan dit te voorkomen. Signaleren we toch fraude? Dan pakken we dat aan.
Overtreedt een verzekerde, zorgverlener of derde opzettelijk een regel om er zelf financieel beter van te worden? Dan spreken we van fraude. Een paar voorbeelden van fraude zijn:
Voor goede zorg betalen we samen. Maar fraude maakt de zorg onnodig duur. En het is natuurlijk onaanvaardbaar. Daarom doen we er alles tegen. We voorkomen fraude waar we kunnen, sporen actief fraude op, onderzoeken meldingen en vermoedens en uiteindelijk nemen we serieuze maatregelen.
We maken duidelijke regels. Zodat iedereen weet wat wel én wat niet mag.
Samen met onze klanten en onze systemen controleren we of er ergens iets niet klopt.
Onze speciale afdeling onderzoekt meldingen en vermoedens van fraude.
Als we fraude vaststellen, nemen we altijd passende maatregelen.
We wegen zorgvuldig af welke maatregelen we nemen. Dat hangt vaak af van de ernst van de situatie. Een paar mogelijke maatregelen zijn:
Of u nu klant of zorgverlener bent, we vinden het belangrijk u te betrekken bij het opsporen van fraude. Zo kunnen onze verzekerden declaraties van zorgverleners eenvoudig controleren in Mijn PZP. En kan iedereen die fraude vermoedt dit in vertrouwen melden. Bel gewoon onze klantenservice op 0800 023 12 90. Of stuur ons een .