Klacht melden

Heb je een onprettige ervaring gehad? Of heb je niet de service ontvangen die je van ons of van je zorgverlener mag verwachten? Dit vinden wij erg vervelend. We kijken graag samen naar je situatie.

Lees in de brochure over onze klachtenprocedure, het verschil tussen een klacht en een geschil, mogelijke vervolgstappen en contactgegevens.

Stel je vraag via de PZP app

Wil je snel een antwoord op je klacht of vraag? Vaak kunnen we je persoonlijk helpen via onze chat in de PZP app.

Download de app
Vrouw leunt tegen aanrecht met mobiel in de hand

Ik heb een klacht of geschil over PZP

Je kunt je Klachten gaan over de aanvullende verzekering of over de dienstverlening van PZP. Onze reactietijd is 5 werkdagen. Als we meer tijd nodig hebben dan ontvang je van ons een bericht. of Geschillen gaan over de basisverzekering. Onze reactietijd is 20 werkdagen. Als we meer tijd nodig hebben dan ontvang je van ons een bericht. melden door het klachtenformulier in te vullen. Je kunt ons ook bellen. Of verstuur je klacht of geschil per post.

 

Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie op je klacht. Heb je een geschil? Dan reageren we binnen 20 werkdagen. Als we aanvullende informatie nodig hebben, kan het langer duren. Natuurlijk ontvang je dan bericht van ons.

 

Op dit moment is het erg druk bij onze serviceafdeling. Daardoor kan het langer duren tot je een reactie op je klacht ontvangt. Excuses voor het ongemak.

 

Contact met Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Ben je ontevreden over de wijze waarop wij je klacht hebben afgehandeld? Of heb je na 6 weken nog geen reactie ontvangen? Dan kan je dat melden bij de Stichting Klachten en Geschillen (SKGZ). Binnen maximaal 90 dagen handelt de SKGZ je klacht af. Je kunt je klacht ook aan de burgerlijk rechter voorleggen.

Ik heb een klacht over mijn zorgverlener

Probeer eerst met je zorgverlener tot een oplossing te komen. Kom je er samen niet uit? Meld dan je klacht bij de klachtenfunctionaris van je zorgverlener. Kom je er ook niet uit met de functionaris? Dan kan je overwegen een rechtszaak aan te spannen. Of je kunt naar een geschilleninstantie.

 

Niet tevreden met de oplossing? Meld je klacht bij PZP via het klachtenformulier. Je kunt ons ook bellen. Of verstuur je klacht per post.

 

Hulp bij aanvragen van schadevergoeding

 

Heb je schade geleden door een medische misser? Bekijk hoe PZP je kan helpen met de PZP Verhaalservice.

 

Nog vragen? We zijn er voor je

Op woensdag 25 en donderdag 26 december (Kerstdagen) zijn wij gesloten.